torsdag 26 december 2013

Ljuva droppar och kära "systrar"

Så kom då äntligen magen igång igen. Det är så bara. Om magen strejkar får jag ont. Pinsamt att läsa om kanske, men ren är skär fakta. Tjugo droppar av en laxermedicin, två kvällar i sträck, så hjälpte det till slut och ryggen smärtar inte så mycket mer. Ett samtal med hemsjukvården sent igår kväll, som gav mej rådet att blanda morfinet med vanlig Panodil, gjorde att jag kunde sova hela natten. På f.m idag, kom även en "syster" från hemsjukvården hit med mer morfin. Hennes närvaro lugnade mig. De är så snälla och bra att prata med.
När väl magen kommit igång, blir jag rätt trött, efter kampen. Så dagen har spenderats i sängen, tittandes på diverse gamla, men, bra serier på dansk tv. Snart blir det julmatsrester och sedan kommer kvällen spenderas med film i lugn och ro. Har kollat ut några nya på nätet som verkar bra. Kanske vi även ser " Den fördömnde" på Svt. Men, jag jag tycker Rolf Lassgårds roll är så osympatisk. Varför måste han förföra alla kvinnor han möter? När Martin Rohde i "Bron" har samma beteende blir jag inte lika störd. Undrar varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar