tisdag 24 december 2013

Smärtfri julafton

Smärtfri igen...lika snabbt som smärtan kom, försvann den igen. När jag vaknade i morse var den puts väck. Så dagen har flutit på som en dans. Julklapparna är utdelade och jumaten är uppäten. Behöver bara ta smärtstillande en stund efter maten. Jag har dragit mig undan till sovrummet för att smälta maten. Glada tonåringar har somnat i soffan. Är så glad att ha dem båda här tillsammans. De andra plockar undan disk och rester. Sedan blir det bara att njuta av godsaker och att vi kan vara tillsammans.
Matsmältningen fungerar annorlunda när man inte har någon magsäck. Tunntarmen får liksom börja jobba direkt. Jag svettas och får oftast rätt ont. Då är det skönt att vara ensam. Och sedan har man ju en anledning att slippa diska, hi, hi:)
Tunntarmen tar över magsäckens roll efter ett tag. Så det blir väl lättare så småningom.
God fortsättning på julen, alla mina läsare. Vilka ni än är? Vi hörs snart♥♥♥

2 kommentarer:

  1. Fia!
    Det låter som att julafton var fin mitt i allt helvete...
    Jag läser dina inlägg varje gång men det är dubbelbottnat, det gör ont i mig varje gång och jag känner för er men samtidigt är det din sanning och din vardag hur hård, orättvis och helvetisk den än är.
    Jag är så imponerad över att du orkar hålla huvudet högt mitt i allt detta och du är en stor förebild för mig och vår familj! Massor med jul och nyårskramar från oss genom Petter!

    SvaraRadera
  2. Tack, Petter. Det är därför jag skriver. För alla som vill veta hur jag har det. Och för att det hjälper mig. Och att ni bryr er betyder så mycket. Ni är ju en del av min "familj". Tänker ofta på er. Hur ni säkert också kämpar i vardagen. God fortsättning och Gott nytt år tillbaks och krama hela familjen från mig.

    SvaraRadera