tisdag 31 december 2013

Nyårsafton


Nyårsafton. Vaknade sent. Ont i ryggen, som vanligt. Toa nästa. Visst är det intressant. Fast min vardag. Och min sjukdom bryr sig inte dugg om att det är årets sista dag. Att idag ska man vara glad och förbereda sig för att fira in 2014 vid 24.00 inatt. Sitter i sängen och äter risgrynsgröt och dricker kaffe. Idag har jag i alla fall kommit ihåg att byta plåster i tid. Hör grannflickan som leker och busar i sin trädgård. För jag har balkongdörren på glänt. Vår lägenhet gränsar till deras trädgårdsbaksida. Det är härligt att höra henne. Alltid i full gång och mycket bestämd.
Min yngste har precis berättat om sina planer för ikväll. Fest. Och jag och min sambo håller oss alkoholfria, ifall han behöver hjälp eller skjuts hem inatt.
En självklarhet.
Jag har försökt komma på hur jag ska lägga in bilder här på bloggen. Det blir en roligare blogg då, tycker jag. Det funkar inte. En gång har det fungerat. Fast då uppdaterade jag genom mobilen. Ska prova det igen.
Såja, då gick det att få in en bild igen. Genom mobilen. Mina ruggugglor, som jag är så förälskade i. Ibland liknar Hugo, vår kattunge dem. Speciellt när han busar eller busat.
Ska försöka ta mig i kragen idag och komma i feststämning. Känns tungt. Min kropp vill inte fira nyår idag. Den vill bara vila. Vi har bestämt att bjuda på planka ikväll. Det ser jag fram emot. Och min sambo tänkte baka en Oscar II tårta. Låter gott. Men, har ingen aning vad det är. Får googla det.
Vår lägenhet ligger högt. Vi har utsikt över hela samhället. Förra nyår var helt otrolig här. Vilket fyrverkeri. Ser fram emot 12-slaget här igen i år.


2 kommentarer:

  1. Hej Sofie,
    Tänker mycket på dig. Jag hoppas att du får en fin nyårsafton.
    Vilken fantastisk man du har som bjuder dig på så mycket gott.
    Kommer att tänka på dig när det är dags för nyårsskålen.
    Kram
    Anna

    SvaraRadera
  2. Tack, Anna! Det värmer. Gott Nytt År:)

    SvaraRadera